02 Ağustos 2019

Son kerpiç duvar da yıkıldığında...


Ne günler gördüm, ne zamanlar geçirdim, nelere şahidim...
"Ne hardallı bayramlar gördüm"* elden ayrıksı,
Direndim gücüm yettiğince her şeyi eskiten o acımasız zamana, kavuran sıcağa, donduran ayaza, temelimi sarsan nice kışlara...
Yetemedim ama sonunda hiçbirine...
Kaldım bir başına, yapayalnız, ıpıssız, virane...
Oğullarım, kızlarım vardı benim toprağımda yetişen, pişirdiğim...
Kim bilir nerelerdeler şimdi, umduklarını buldular mı ki...
Yine de beklerim ata yurdunu tek başına, inatla...
Son kerpiç duvar da yıkıldığında, anlayacak insan,
Sağlam betonun ne denli soğuk olduğunu...

Dr. Göksel Tiryaki
02.08.2019, Karkamış, Gaziantep

*"Ne hardallı bayramlar gördük", Babam 'Kanatlı'nın bir sözüydü, nice şeyler gördük kabilinden...
Barak Ovası Çöken Kerpiç Yapılar
Barak Ovası Kerpiç Dam (Ev)
Sinlenip Sitir Olmak (Yerleşip Barınmak)...

Az da olsa tek göz eski kerpiç damlar,
Küçücük tağalar (pencereler)
Daracık odalar
Ak toprak sıvalı duvarlar
Nice nice anılarla
Hâlâ bekler Barak Ovası'nın dört bir köşesini...
Acı tatlı zoraki bir gülümseyiş,
Kendiliğinden bir içleniş eşliğinde...
Bütün o dayanıklı beton ve briketlere inat sanki...
Yalnız, yaşadıkça izi bellekte, sızısı gönülde kalır
O zahmetli zor günlerin...

Dr. Göksel Tiryaki
13.09.2019, Karkamış, Gaziantep

Mevzu, paranın çok olması veya sayıca fazla olmak mı; kimine göre öyle olabilir ama bence öyle değil. Ta Tekirdağ yeğeni iki evlat, köyde onca gösterişli kerpiç yapı birer birer çökerken Analarının sığınmak zorunda kaldığı ve Dedelerinden kalma şu mekânı kendi olanaklarıyla ve eşleriyle sıvamış, çok mutlu oldum. Hülasa, bizce mevzu duyarlılık, sergileyenlere selam ve helal olsun...

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Barakeli'nde Bir Köy, Seydimen, Hatıralar ve Hikâyeler

"Memleket ve çocukluk, insan hangi yaşa gelirse gelsin ve ne kadar çok mekân değiştirirse değiştirsin, hep yanında taşıdığı şeylerdend...